Followers

Saturday 24 July 2010

Lost

Assalamulaikum..Thanks kepada semua pembaca blog ni..huhu..how r u??..

LOST!..itulah apa yang aku rasakan pada saat dan ketika ini...
satu perasaan yang sentiasa aku cuba lari dan elakkan...tapi aku sedar yang xmungkin aku dapat selamanya lari dari perasaan ini..oleh kerana itu kadang- kadang aku sendiri yang memanggilnya untuk bersama aku, menemani aku ..dia tetap setia pada aku..namun aku keliru antara benci dan cinta terhadapnya..Oh..emosi!..perasaan dan emosi manusisa yang senantiasa berubah dan merubah individu..namun aku sentiasa berhati-hati ketika aku memanggil LOST bersama aku..supaya dia akan menguasai diri aku..siang tadi aku tertidur dalam pukul empat petang hingga 6.30 ptg..mungkin kerana terlalu penat..ouh..betullah apa yg sering diperkatan ketika tidur..kita tetap akan berfikir tentang apa yg kita fikirkan ketika kita masih sedar..mksudnya sebelum tidur..sebenarnya..masa aku tidur tadi..aku bermimpi yang enjin motor aku(MBK2609) tuh kene curi..dan dalam mimpi tu jugak aku bagaikan hilang arah..hilang tujuan..mungkin kerana bagi aku motor aku tu sangat penting bagi aku..membawa aku kemana sahaja tanpa menyusahkan orang lain..hurm..mksud yg aku cuba sampaikan ialah perasaan kehilangan itu..betapa ianya telah mengusai diri aku...

Sejajar dengan mimpi tersebut..hari ini juga adalah ulangtahun kedua perasaan kehilangan yang paling besar aku pernah alami...aku memang selalu lari dari perasaan ini..kerana sekiranya ia menyapa aku maka..aku akan mula sayu dan sedih..namun sampai bila aku harus lari dan lari..sekiranya perasaan itu tetap di situ....akulah yang bodoh!..jadi dari aku terus menjadi bodoh..lebih baik rasanya sekiranya aku berkawan baik dengan perasaan itu..so sbb itu lah kadang-kadang aku memanggilnya..menemani aku..kami berborak dan berkongsi..namun aku sentiasa berhati-hati dengan nya..agar dia tidak menikam aku..pedih!..
so..sometimes i just create smiles to him!..so that he will never kill me..argh..

Itulah sebenarnya konflik dalaman yang sememangnya mampu kita semua atasi..berkawan baik dengan mereka..agar mereka akan setia bersama kita....actually..hari ini genaplah dua tahun aku kehilangan seorang ayah..yang aku anggap sebagai mata aku sendiri..yang selama ini memberi peluang utuk aku melihat dan merasai kehidupan..namun kini mata itu telah pergi selamanya dari aku...hanya kenangan yang menemani aku melihat dunia ini!..dulu ketika mata aku masih bersama aku..aku mungkin tidak tahu nilainya..
tidak belajar menghargainya..namun bila ia pergi..pengalaman dan kenangan yang ditinggalkan membuatkan aku dibuai oleh perasaan kehilangan yang sentiasa di di situ...aku tahu perasaan itu tetap di situ dan akan sentiasa di situ..jadi dengan menuding jari dan membenci perasaan itu bukanlah yang terbaik..
namun aku akan cuba berkawan baik dengannya..

kepada sidang pembaca,
"Memang lumrah hidup manusia..selalunya tidak akan menghargai apa yang ada di depan mata..namun apabila ianya hilang..,maka barulah kita belajar menghargainya,merinduinya..memanggilnya.."

Jadi marilah kita belajan untuk menghargai dan bersyukur dengan apa yang ada di depan kita kelak kita akan dapat berkawan baik dengan perasaan yang sentiasa menemani hubungan itu!..

Sekian,
Al Fatihah untuk Abahku tersayang..Abdul Manaf Bin Che Hassan
yang telah kembali ke Rahmatullah pada 23hb Julai 2008 jam 18.10..
Al-Fatihah....
Terima Kasih..IrfanManaf

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...