Followers

Sunday 4 July 2010

Cinta (1 )

hi!..Assalamulaikum!.

dah sebukan rasanye xupdate blog nie..haha..now i come back again!..

Ni entry pertama aku pasal cinta..haha..dah lama sebenarnya nk tulis pasal ni..hurm..tapi mungkin bru sampai seru...No!..it's not because im in love in someone !..haha..masih single lg aku ni...xde jodoh lg kot..haha...

Memang Jodoh dan pertemuan di tangan Allah!..aku sangat percaya..huhu..tapi klu kita xcari xkan la ia datang bergolek..haha..Aku rasa aku xberhak nk berkongsi bagaimana perasaan di alam percintaan..sebab secara jujurnya aku xde ape2 pengalaman dalam dunia tu..huhu..tapi aku rasa aku berhak berkongsi bagaimana perasaan bila dilamun cinta!...huhu..ye di lamun cinta!..bagi aku perasaan di lamun cinta tu sangat abstrak dan bermakna..haha..ye sampai makan pun suap ke hidung!..haha..can U imagine??....cakap sorang2..haha..bersyukurlah jika anda pernah merasai pengalam ini...agak pedih sekiranya perasaan cinta itu tiada balasnya....dan adalah satu bonus yang amat besar sekiranya perasaan cinta itu dibalas walaupun dengan senyuman yang dikuathiri keikhlasannya..hoho...bagi aku sendiri aku rasakan bahawa perasaan cinta itu satu luahan yang sangat ekspresif!..penuh bererti...kadang2 tu aku merasakan bagai dipukau oleh perasaan cinta yang teramat kusyuk...yang indah jadi bermakna..yang gulana bisa diubati..yang terbengkalai juga dilengkapi...sempurnannya..perasaan cinta ciptaan Allah itu kepada manusia..huh..mungkin belum tiba masanya lagi untuk aku melangkah ke alam percintaan..dan aku tetap bersyukur kerana perasaan cinta itu terpahat di hati aku...aku tahu nikmatnya, aku dapat rasa kemanisannya..aku sedari kewujudannya...Alhamdulilah...




Bagaimana pula dengan bermain cinta??...jangan kata dusta kerana ianya nyata!..mainan cinta bukanlah erti sebuah cinta yang sebenarnya..keangkuhan menjadi saksi..kesetiaan bukannya paksi..virus yang bisa melukakan jiwa manusia..bukan cinta satu mainan namun cinta adalah anugerah dari tuhan...tipu daya disulam bersama hati dan perasaan..terjerumus ke lembah dusta yang membawa kecewa...hai..manusia..pemain cinta..cobalah korbankan keangkuhan..syukurlah sekiranya kita diberi nikmat cinta!...

Cinta kepada ibu bapa..cinta sejati dan hakiki...syukurlah juga sekiranya kita ada rasa cinta ini..jangan dustakan perasaan..kelak mati erti kasih sayang...cubalah untuk kita menikmati rasa cinta itu dan membalasnya dengan rasa cinta yang nyata!..masa beredar meninggalkan kita dan hanya bisa memanggilnya dalam imbauan..jangan biarkan sempadan memisahkan cinta ini....

Cinta pada Pencipta!...Bersyukurlah-bersyukurlah-bersyukurlah.........jika rasa cinta ini ada di dalam anda...cinta utama..dan yang setia..dan kita yang memilihnya..Dia tidak pernah lari dari kita..namun kita yang yang selalunya sengaja berdusta..berkasihlah dengan cinta yang sebenarnya...biaskanlah cintaNya pada manusia yang dinobatkan cinta kita..

Kongsilah rasa cinta kita agar semua kita dapat merasa keindahan cinta itu..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...