Followers

Sunday 17 January 2010

Its Still New

Wow..its great to be given a chance to live in 2010. Tahun baru semuanya baru. Setelah beberapa lamanya lafazku xberona kini aku yakinkan diri untuk update myblog..huhu..Walaupun hari ni dah setengan bulan di tahun 2010 namun aku masih merasakan bahawasanya ia masih lg baru. Kita sering gembira apabila tibanya kemuncak tahun baru..bermacam-macam pesta yag diadakan..botol-botol arak bertaburan di merata tempat di ibukota menunggu untuk dikutip dan dikitar semula..Astaghafirullahala'zim..sejauh manakan pengertian sambutan tahun baru bg kita??..adakah dengan sebegitu. Pada sudut yg berbeza pulak...ramai yg tertanya2 kenapa pada bulan september dan Oktober bilangan bayi yg dilahirkan adalah sgt tinggi dan tambha menyedihkan lg peratusan yg paling tinggi meningkat ialah anak yg tdk berbapa...cuba kita fikirkan kaitan antara sambutan tahun baru dan anak luar nikah tersebut..sekiranya anda seorang yg tahu berifkir xperlulah sy jelaskan perkaitannya yg ternyata sudah jelas!!..
cerita2 diatas adalah atas sesi buka minda bersama Ustaz Abd. Basir..

Bagi diri aku sendiri, cuba untuk menjadi lebih baik adalah azam setiap tahun. Cuma sejauh mana keberkesananya adalah bergantung pada apa yg aku lukiskan pada bentangan kain kosong aku tahun ini.."SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU"".

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...