Followers

Sunday 3 July 2011

Sampai Bila

Assalamualaikum..W.B.T..
Alhamdulilah...terima kasih Ya Allah,kerana aku masih diberi kesempata untuk berada di sini..masih sihat dan masih mampu bertahan dengan segala liku-liku kehidupan hidupku..Aku terhutang dengan segala nikmat yang engkau berikan padaku...betapa besarnya,yang kadang kala aku lupa..aku alpa..kerana dibayangi bayang-bayang hitam kehidupan. Ya Allah,aku merintih,aku mengadu kepada Mu kala aku terlalu lemah untuk segalanya...besarnya dugaan kehidupan yang harus aku lalui..aku meronta-ronta ..entah sampai bila...itulah soalan yang aku xpasti jawapannya..aku tahu segalanya adalah ketetapanMu, dan aku tahu


Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya, Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang di kerjakannya. 
(Al-Baqarah : 286) 

Kadang kala aku leka dengan nikmat yang ada di depan mataku..mengaung-agungkan kehendak ku lebih dari keperluan yang sepatutnya..oh..adakah aku berpijak di dunia yang nyata?..aku hidup dalam bayangan penjara kaca yang aku tahu aku mampu rempuhnya..namun bukan sekarang..semakin aku hampir ke garisnya..bayangan makin nyata..

Teguhkanlah ya Allah.peganganku,panduanku..dekatkan aku padaMu..beranikan aku menghadapi segalanya dengan penuh keyakinan dan kepercayaan kepadaMu....aku xakan tewas dalam lautan dunia ini..ketakutan yang menghantui aku akan ku rempuh dengan keberanian dan ketabahan..

LailahailAllah...

................................................
kadang-kala kita lemah..
kadang-kala kita tewas..
sedarlah..
Allah sentiasa bersama kita..
LailahailaAllah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...