Followers

Tuesday 17 May 2011

Selamat Hari Guru

Assalamulaikum..
Aku dlm blurr2 lagi nih..bru lepas study..skimming satu buku..haha..esok bru nk hafal semua yang perlu dihafal..huhu..entry kali ni special sempena Hari Guru,16 MEI setiap tahun..
kalau dulu,aku sangat seronok cikgu-cikgu aku nyanyi lagu Kami Guru Malaysia dan lagu tu memang hanya akan dinyanyikan pada hari guru sahaja...tapi skrang almost setiap bulan aku yang nyanyikan lagu tuh..dan mmg aku sendiri pun xpernah menyangka yang aku akan nyanyikan lagu tu kalau flash back zaman dulu-dulu la..sbb kononnya cita-cita nk jadi Doktor la pembaca berita la...haha..

Tapi hari ni,aku sedikit pun tidak menyesal sekiranya ade org tanya aku "betul ke nk jadi cikgu?"..dengan bangga aku rasa aku boleh jawab ye,mmg saya nk jadi cikgu!..dan kalau dulu saya pilih kerana terpaksa kini saya menerima dengan bangga!..kalau korang sendiri melihat mata anak-anak yang dahagakan ilmu tu,aku yakin mesti korang pun rasakan apa yang aku rasa..

Satu peristiwa yang menyentuh hati aku..satu petang,aku join Kelab Aeroboxing kat Tasik Permaisuri tu....aku dan rakan-rakan guru la..pika,dayah,ikhwan,amir...dan bile coach tanya aku,"you masih belajar ke?"..kami jawab, "Ya,masih belajar!".."kat mane?".."Institut Pendidikan Guru"...terus dia tunduk dan cakap...Owh Cikgu!!..Bagus!..anda pada masa tu..mmg aku terpaku seketika..smapai mcm tu skali dia respect bila kami ckp kami belajar di IPG,bukan cikgu lagipun...sekadar renungan untuk aku sendiri la...
anyway,

Selamat Hari Guru 
buat :-

Semua Guru-guru aku yang mengajar aku di :

Tadika Kemas Kampung Kubur Kuda

Sekolah Kebangsaan Kampung Sireh

Sekolah Menengah Kebangsaan Pintu Geng

Maktab Rendah Sains MARA Beseri

Kolej Matrikulasi Kedah

Institut Pendidikan Guru Kampus Ilmu Khas.

Educare Study Centre

Pusat Tuisyen Bestari

terima kasih cikgu!!!

jugak kepada semua bakal-bakal Guru diseluruh 
IPG Malaysia...dan..
untuk diri aku sendiri!....

Selamat Hari Guru!!.

...........................
selamat hari guru!
skrang Alhamdulilah
aku dah masuk mode study..
haha..
so esok nk bgun pagi-pagi
nk study lagi!..
hahaha....tapi bukan stido!
God Bless You!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...