Followers

Sunday 27 March 2011

Nasi Kukus Ayam Dara

Hi! Assalamualaikum.
Lama xupdate vlog neyh..rasa rindu dan sayang tu memang xlekang pada vlog ni..tapi kerana terlalu busy dengan hal-hal akademik dan bukan akademik..bercampur aduk lagi dengan rasa malas dan emosi penat yang melampau..selalu tertangguh nk tulis entry baru...apepun..aku datang lg kali ni dgn nasi kukus ayam dara!..hehe..sodap!..

bukanlah motif utama aku nk promote kedai ni pun..haha..tapi ade cerita disebaliknya..itu yang anda kene tahu..haha..gerai ni ade kat sungai besi kawasan kem perdana sungai besi tu la..xsure plak exactly name kawasan tu ape..harga sebungkus rm 5 sahaja..ayam yang masih dara dan dipotong 4..besar gak r..haha..


ahh..dah2 la..bukan nk cite pasal nasi kukus la..haha...sebenarnya its about..my 3rd phase SBE (School Based Experience)..ye r..kawe ni kea bakal cikgu..haha..InysaAllah..klu panjang umur dan murah rezeki..

(SK Pengkalan Tentera Darat,KL)

Cerita bermula apabila unit praktikum menghantar aku untuk buat SBE kat SK. Pengkalan Tentera Darat padahal aku apply SK. Seri Bintang Utara..mmg pelik tapi benar...xpe r..katanya..SKSBU tu xnak terima coz ramai sgt guru2 praktikum kat situ..pa pe je la..haha..
Aku bersama Ekmal,Dayah dan Pika menerima dengan hati terbuka..dan hari isnin lepas pukul 7 pagi kami serbu la sekolah tu nk buat SBE..haha..Alhamdulillah sekolah terima dengan sangt baik..mcm biasa perkara pertama ialah attend school assembly la..ade perkara lucu yang berlaku dan membuat aku LOL!..haha..biarlah rahsia!..haha...


(Bangunan Utama Sekolah)

Then after assembly g bilik guru besar,isi punch card semua...masuk bilik GB la..kejutan baru plak...

GB: Irfan,Syafiqa,Hidayah dan Ekmal....kamu semua saya letak ke sesi petang...
Kami: Baekkkkk..(kat mulut je la..dalam hati...mmg hampeh r..)...penat je aku bgun pukul 6..haha..

kami terima seadanyala..kami berangkat pulang dan dtg lagi pukul 12.30..owh!..org dah nk balik sekolah,kami bru nk masuk..dan balik pukul 6.30..cikgu lmbat sket 6.35..hehe..Jadi rutin kamilah pergi sekolah 12.30..tapi kul 11.30 dah gerak r..g makan kat kedai longkang dulu..then kul 12 gerak..kul 12.3o sampai sekolah..xde r nk rushing..

selama lima hari itulah rutin aku dan rakan guru yang lain..tapi secara ikhlasnya aku sangat bangga dengan guru-guru yang mengajar ptg..dengan semangat dan iltizam yang sgt tinngi..mere megajar dengan sangat baik hati!..Alhamdulillah...rakan-rakan guru kat SKPTD tersangat baik dan mmg xlokek dengan senyuman!..termasuklah guru penyelia sesi petang..En. Cik Yusof..mmg superb la!..siap bagi goodies bag lg kat kami!...haha..trimas2!..

Para pelajar pulak..diorang mmg hebat!..I'm proud of them...kelas pertama aku masuk ialah kelas 3 cerdik ,kelas ke 8 dari 9 kelas tahun 3..(sesi ptg ade darjah 2&3 je)..diorg yg ajar aku lagu "Buih Sabun"..haha..best!...then of course as a teacher, I must give them something even kelas relief je..aku ajar diorg lagu "Tepuk-tepuk dan Menari"..it's actually action song!..diorg mmg sangat seronok..dan aku sbg guru, rasa puas!.kerana diorg dapat belajar lagu tu dgn sangat cepat..Alhamdulillah...

Kelas lain yang aku masuk ialah..kelas 2 Cemerlang,3 cemerlang ( soalan cepu mas dr pelajar: why does we called universe as a milky way?..fening aku nk menjawab..sorry,I'm music teacher..not science teacher,btw let me check the answer and will inform u in the next class..jawapan terbaekk kot!..haha...lebih baik dari menipu!..then kelas 3 Gigih...mcm biasa adela surat2 layang dari mereka...Cikgu Irfan baik!..Suara Cikgu Ekmal sedap!..Cikgu Hidayah Cantik!,Cikgu Syafiqa baik hati!...hahaha...itulah kasih sayang antara murid dan guru..membuatkan aku lagi cintakan profession ini!..Alhamdulillah..

(Ni la Cikgu Dayah dan Cikgu Pika)

Kalau kata pelajar bising,xnk dengar kata..itu lumrah kanak-kanak..as a tacher, I must have my own way how to manage them well..haha...secara keseluruhannya, ni lah SBE terbaeekkk yang pernah aku jalani..haha..superb!..

Berbalik kepada tajuk entry ni...haha..apa kaitan Nasi Kukus Ayam Dara dgn SBE pulak?..haha...
actually most everyday balik je sekolah kami makan nasi kukus ayam dara..3 hari xsilap..haha...mmg semua kami suka!..haha..kisah nasi ayam dara dan SBE mengukir satu kenangan manis yang baru dalam hidup aku dan kawan-kawan..hehe..Alhamdulilah...

Gambar-gambar yang diamik sepanjang SBE..

(Kelas PJ paling digemari)


(Pelajar terbaekk..Ashraff Daniel)

(Cikgu Ekmal Andsaler)

(Cikgu Syafiqa)

( Cikgu Irfan 1st day..xde mood sebab kena balik dan datang semula tghari)

(Cikgu Irfan 2nd day..semangat neyh)

( Cikgu Irfan 3rd day..bekobar-kobar)

(Cikgu Irfan 4th day,baju rasmi kakitangan kerajaan hari khamis,baju batik)


(Cikgu Irfan 5th day..sekolah anak tentera kan)..haha

SURAT-SURAT CINTA..haha

(sejak bila plak nama aku ARFAN??..haha)


Lupa plak nk bgtau..pelajar2 sekolah tu 95.9% adalah anak tentera darat.
Jumpah pelajar 1349 orang.
Jumlah Guru 1oo lebih..xsure.
gambar-gambar lain tengok kat FB lah ye.hehe
.....................................................................
sekian buat kali ini.
Life Must Goes on!
Salam.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...