Followers

Thursday 11 August 2011

Aktiviti

Assalamualaikum WBT.
Salam Ramadhan..Selamat Berpuasa bagi hari ke-8..
Alhamdulillah,sama-sama kita bersyukur kerana masih lagi diberi nikmat oleh Allah S.W.T untuk bertandang ke bulan Ramadhan,bulan seribu keberkatan ini.
Ni first entry untuk bulan ramadhan ni...huhu...mmg agak sibuk sedikit kebelakangan ini..dengan timbunan esaimen,dan pelbagai aktiviti..huhu..

kembali kepada AKTIVITI,
aku just nk kongsi beberapa aktiviti yang aku lakukan sejak Jun lalu...sepatutnya,I aktiviti 1 entry,tapi kali ni lansam terus emua aktiviti dalam satu entry..hahaha...

Standard Chartered KL Marathon 2011.
Ha!..ni aktivti first aku bila kembali dari cuti bulan Jun tu..event ni berlangsung pada 27 Jun 2011 yang lalu...aku dan beberapa orang individu lain..yag dikenali sebagai rakan-rakan la..terpilih untuk menjadi "volunteer" bagi SC-KLM2011 ni...wahaha..first time for me..but not for most of them...aku jadi volunteer untuk water station..mksudnya..station memeberikan air kepada para pelari lah...i gained new experience from it..merasai sendiri bagaimana susahnya mengurus event2 besar macm tu..huh..teruk2..bayangkan..masa isi air tu..berjuta-juta pelari berpusu-pusu ke temapat anda..pada masa tu l..aku mengharapkan aku ada 10 tangan..supaya cepat dapat tuang air kepada mereka...haha...btw,bertugas start pukul 3 pagi hingga 11 pagi...huhu..tapi 12 mlm tu dah kene prepare..huhu...cenderahatinya,aku dapat sehelai baju,wang tunai RM40,voucer NB,voucer SUBWAY,Beg SCKLM2011 dan mcm2 lagi...hohoho..alhamdulilah..next year bleh join lag tuh...yg berminat rajin2lah ke websitenye ye!..





Konvensyen Guru-Guru Muda Kebangsaan (KOGUM) 2011
Ini pulak!..ok..program ni berlangsung selama 4 hari 3 malam di UiTM Shah Alam..huhu..8-10 Julai 2011..aku dan beberapa delegasi dari IPG Kampus Ilmu Khas,mengikuti program ini..huhu..guru-guru muda lah katakan..
pengisian program ini antaranya kearah membina guru-guru yang berkualiti dan berfikiran terbuka..kami juga diperkenalkan dengan GPMS, Gabungan Pelajar Melayu semenanjung..program ni dirasmikan oleh YB Perdana Menteri..dan Dato' Siti pun ade skali(sekadar menemani suaminya)..haha..
kami menginap di Kolej Kediaman Mawar...huhu..tersergam indah...ye lah,sy xpernah masuk Universiti kan..haha..agak terkezut dengan asrama yg gedabak besor itu..haha..bagaimanapun,aku juga mendapat pengalaman baru dripada program ini selain dari dapat berkenalan dengan lebih ramai rakan-rakan bakal guru dari seluruh Malaysia...Alhamdulillah..




Ilmu Khas Carnival Of Nasyed '11 (ICON '11)

Hulala!...seterusnya..23 Julai 2011,ha,ni event local punye..mksudnya..kami sendiri yag organize ini..hehe...Alhamdulilah,JPP dengan kerjasama,JAPIM dan JHEP..telah berjaya mengajurkan ICON'11 buat pertama kalinya dalam sejarah IPG KIK..program ini melibatkan forum dengan kerjasama I LUV ISLAM pada sebelah paginya..undangan khas,Ahmad Fedtri sebagai moderator,Tuah Iskandar dan Imam muda..kemudiannya teghari ada expo terbuka IPG KIK...dengan pelbagai gerai yang menjual pelbagai barangan...Pada sebelah malamnya pula..ada pertandingan Nasyed antara IPG Zon Tengan..kemudian ade pulak konsert Kumpulan Raihan..agak mencabar untuk kami yag mentah ni menganjurkan event yag gedabak besarnya jugak ini..namun Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan kami berjaya menyelesaikan misi kami bagi ICON'11 ini...yahooo!!!...












Asia Pacific Regional-Air/Internet Jamboree 2011(Jota-Joti)
Ini adalah aktivti terlatest..terhangan yang aku ikuti..yang berlansung selama 3 hari 2 malam..start jumaat lepas dan berakhir semalam di Wisma Shafie Salleh,Balakong,KL.
Melibatkan 54 org peserta..ni pun kali pertama aku menyertai aktiviti Pengakap..setelah hampir setahun menjadi ahli pengakap Malaysia..jeng3..
Secara ringkasnya,program ini merupakan program yang menyatupadukan ahli-ahli pengakap dari seluruh dunia melalui gelombang frekuensi radio amatur itu dan juga melalui Internet...namun dek kerana ianya diadakan pada bulan puasa...huh..ianya agak memenatkan juga lah..huhu..kami diberi lencana Jota-Joti kerana berjaya menyelesaikan semua tugasan yang disenaraikan..Alhamdulilah...hehe...











....................................................................
Sekian sahaja untuk entry kali ni...
sy xbrapa sihat sejak kebelakangan ni..
demam +flu +batuk
huhu..barangkali ujian di bulan ramadhan..
Ya Allah,kuatkan aku!..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...