Followers

Sunday 18 April 2010

Sibuk~


Sedar xsedar..dah dekat sebulan aku xupdate blog ni..aduhai..ntah la..bila kesibukan mencuri semua masa ku..inilah yang berlaku..masa ni la baru teringatkan satu perkara dalam 5 perkara sebelum 5 perkara iaitu..
"Lapang Sebelum Sempit"
Sebuah hadis Rasulullah s.a.w., antara lain menyatakan perguna lima perkara sebelum datang lima perkara; masa mudamu sebelum tua, masa sihatmu sebelum sakit, masa lapangmu sebelum sibuk, masa beradamu (kaya) sebelum jatuh miskin dan masa hidupmu sebelum mati.




Lumrah kehidupan manusia yang sentiasa terleka. Hadis ini sebenarnya banyak mengajar kita dalam prinsip kehidupan..Dalam agenda mengabdikan diri kepada yang maha Esa. Melalui ujian tersirat pengajaran. Pengajaran mematangkan pemikiran menjurus ke arah kesempurnaan. Bagi aku sendiri lak, Kesibukan dengan bermacam-macam esaimen,tugasan,kerja kursus..agak terasa kepenatannya..namum Alhamdulilah..Allah maha Besar..membantu aku melalui saat mencabar itu dengan penuh kesabaran. Semua esaimen telah dihantar..dan skrang ni masih lagi busy dengan Ujian Amali dan BIG(Bina Insan Guru)..Minggu ni Ujian Amali Muzik yg meliputi ujian permainan kibod, Aural dan Kemahiran Vokal dan Nyanyian Semerta..Alhamdulilah..aku dah cukup yakin untuk sebahagian daripada ujian yg akan aku duduki ni..masih lagi sedang practise supaya xkantoi r masa tu..haha..lepas tu minggu depan lak seminggu ber"campign"..bina insan guru...sepatutnya buat kat luar..tetapi kerana kesuntukan budget..kali ni buat kat Padang IPG je..huhu..best ke xbest ke..tetap kene ikut..so ikut je la...Apepun yang berlaku,aku tetap bersyukur di atas Ihsan Tuhanku,aku bernafas bebas di atas buminya..Alhamdulilah..

Bersyukurlah selagi peluang didepan mata..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...